El congrés

L’últim Congrés Mundial de Dolor, organitzat per l’Associació Internacional per a l’Estudi del Dolor (IASP), va tenir lloc el setembre passat a Boston. Fins a allí es van desplaçar diversos membres del grup ALGOS per presentar els seus treballs, aprendre sobre les novetats més recents en l’estudi i maneig del dolor i connectar amb col·legues de tot el món. Si esteu a Twitter, podeu consultar l’activitat del congrés seguint el hashtag #IASPCongress o seguir el compte @IASPPAIN . També podeu veure el vídeo resum:

La IASP ha elaborat un suplement especial de la seva revista “Pain” amb continguts que resumeixen les conferències plenàries ofertes al congrés. Es pot accedir al mateix punxant en el següent enllaç.

Treballs presentats

Durant el congrés, membres del grup ALGOSvan presentar dos posters titulats: “Do commonly used measures of pain intensity onlyreflect pain intensity? A study with youths with a physical disability” (Les mesures més usades per avaluar la intensitat del dolor reflecteixen solament intensitat del dolor? Un estudi amb joves amb discapacitats físiques) i “A SystematicReview of Neurofeedback as a Treatment forChronic Pain Problems” (Revisió sistemàtica sobre el neurofeedback com a tractament per al dolor crònic). Podeu accedir als posterscomplets punxant al següent enllaç. També van col·laborar en un tercer poster titulat: “WhenPain Could Pixen the Worst’: Fear of Pain inChildhood Cancer Survivors” (Quan el dolor pot significar el pitjor: por al dolor en supervivents de càncer infantil) amb investigadors de la Universitat de Standford.

Novetats en dolor infantil

El congrés va comptar amb gran varietat de contingut i esdeveniments. Els dos esdeveniments més destacats en el camp del dolor infantil van ser la reunió del grup d’interès especial en dolor infantil, que va comptar amb un nombre rècord d’assistents i la reunió de Pain in Child Health (PICH) un consorci dels Instituts Canadencs de Salut que promou l’estudi i tractament del dolor infantil. En tots dos esdeveniments, així com en alguna de les conferències es va recalcar l’avanç de l’estat de la recerca de les teràpies psicològiques enfront de les farmacològiques, entre altres temes, i la importància en l’abordatge multidisciplinari del mateix.

El futur

El següent Congrés Mundial de Dolor tindrà lloc a Amsterdam el 2020, facilitant així l’assistència de científics i pacients (per als que cada vegada hi ha més continguts en aquest tipus de congressos) de països europeus.

Dra. Rocío de la Vega

Twitter: @Rocio_dela_Vega