Dr. Jordi Miró

El director de la Càtedra de Dolor Infantil URV – Fundación Grünenthal i del grup de recerca ALGOS, Dr. Jordi Miró, ha estat nomenat conseller de l’Associació Internacional per a l’Estudi del Dolor (International Association for the Study of Pain, IASP). Es tracta del fòrum professional líder en ciència, pràctica i educació en el camp del dolor. Reuneix investigadors, professionals sanitaris, proveïdors de serveis i polítics per estimular i donar suport a l’estudi del dolor a escala mundial amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida d’aquells qui en pateixen.

L’IASP té més de 7.000 membres a 133 països, 90 societats nacionals i 20 grups d’interès especial (SIG). Hi poden pertànyer tots els professionals implicats en la investigació, el diagnòstic o el tractament del dolor. Segons ha explicat la presidenta de la IASP,  Judith Turner, les eleccions en les que Miró ha estat escollit compten amb xifres rècord de participació. Els consellers escollits -que s’han renovat del total de quinze que té l’associació- han estat  Nadine Attal (França), Robert Coghill (EE.UU), Eloise Carr (Canadà), Esther Pogatzki-Zahn (Alemanya) i Jordi Miró.

El Dr. Miró, com la resta de consellers, ha estat escollit per a un període de 6 anys. En aquest temps pretén contribuir a reforçar la missió i visió de la IASP, i en particular allò que fa referència a l’estudi i tractament del dolor infantil. Aquest nomenament contribueix a reforçar el lideratge de l’investigador en aquest àmbit ja que, a més de dirigir el grup ALGOS, grup consolidat de recerca en dolor reconegut i finançat per la Generalitat de Catalunya i la Càtedra de Dolor Infantil de la URV, és el coordinador del Grup de treball de dolor infantil de la Societat Espanyola del Dolor, de la Xarxa Espanyola de Dolor Infantil (REDIN) i de la Xarxa Iberoamericana d’Investigació en Dolor Crònic Infantil (RIBER-DOLIN).

Tots els líders escollits faran efectiu el seu mandat en acabar el Congrés Mundial sobre el Dolor que es farà a Boston (EUA) el proper setembre.